LABORATÓRIUMI VIZSGÁLATOK
AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁN

Az emelt szintű vizsgán elvégzendő kísérlet nincs, de mind az írásbeli, mind a szóbeli vizsga feladataiban ábrán (fotón vagy rajzon), illetve szövegesen bemutatott kísérletet fel kell ismerni, illetve kell tudni értelmezni. Probléma megfogalmazásához társulhat kísérlet tervezését elváró feladat is.

A középszintű szóbeli vizsga tételeiben kötelezően szerepelnek elvégzendő kísérletek, illetve gyakorlati feladatok az alább felsoroltak közül.
A laboratóriumi gyakorlatokat a vizsgáztató tanár készíti elő. A részletes követelményekben olyan gyakorlatok szerepelnek, amelyek anyag- és esz­köz­igé­nye nem túl nagy, rövid idő alatt elvégezhetők és nem balesetveszélyesek. A vizs­gá­zók számával arányos mennyiségű, a gyakorlathoz szükséges felszereléseket, anyagokat, esz­kö­zöket a vizsgateremben előre el kell helyezni. A gyakorlati munkát a vizsgázónak a kiadott feladatlap alapján önállóan kell elvégeznie a fel­készülési idő alatt. A tanárnak figyelemmel kell kísérnie a munkát, azonban csak baleset­ve­szély esetén avatkozhat közbe.

 

Értékelés:

A gyakorlati feladatra az útmutató alapján 20 pont adható.

A 20 pont részpontjait a feladat jellegének és nehézségének megfelelő felosztásban az egyes tételek összeállításakor kidolgozott részletes értékelési útmutató tartalmazza. Ez a következőképpen oszlik meg:

ˇ   A feladat megértése és helyes elvégzése

5-10 pont

ˇ   Az értékelés tartalmi helyessége

10-15 pont

Összesen:

20 pont

 

A ponthatárok kijelölésének szabadsága azt jelenti, hogy a konkrét feladat típusától, nehézségétől függ az, hogy melyik része hány pontot ér. Ezt az értékelő tanárnak az értékelési kulcsban előzetesen jelölnie kell. Lehetséges olyan segítő kérdéseket is föltenni (előzetesen, írásban), ami arra vonatkozik, hogy a jelölt megértette-e az elvégzendő kísérlet célját, és érti-e hogy miért ez a módszer a helyes.



Kísérletek, gyakorlati feladatok listája

A felsorolás egyes elemei kattinthatók, a link egy-egy kísérlet munkalapját mutatja be. Ezek azonban csak lehetséges ötletek, hiszen a pontos feladatot a vizsgáztató szaktanár állítja össze.



Ugrás az oldal tetejére